Regulamin Badania konsumenckiego:
„ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019” /„ULUBIONA MARKA POLEK 2019”
I. ORGANIZATOR I CEL BADANIA
- Organizatorem badania „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019”/„ULUBIONA MARKA POLEK 2019”, zwanego dalej Badaniem, jest Wydawnictwo Gospodarcze Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, adres ul. Wołoska 7, zwane dalej Organizatorem.
- Głównym celem Badania jest zidentyfikowanie, które marki produktów spożywczych, kosmetycznych i chemii gospodarczej obecnych w sprzedaży masowej na polskim rynku, zasługują zdaniem konsumentów na miano ulubionych.
- Badanie realizuje instytut GfK Polonia.
II. PRZEBIEG I CZAS TRWANIA BADANIA
- Badanie „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019” odbywa się od stycznia 2019 do kwietnia 2019.
- Badanie „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019” składa się z trzech etapów: etap I – Wytypowanie przez Organizatora kategorii badania i występujących w nich marek oraz przekazanie materiałów do badania instytutowi GfK Polonia; etap II – Przeprowadzenie Badania przez instytut GfK Polonia; etap III – Ogłoszenie wyników Badania.
III. ZASADY BADANIA
- Marki do Badania zgłasza Organizator.
- Organizator dopuszcza możliwość zgłoszenia marki przez jej producenta/dystrybutora/importera na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
- Badanie realizuje instytut GfK Polonia wg właściwej metodologii.
- Badanie przeprowadzone zostanie metodą CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) z wykorzystaniem GfK Access Panelu.
- Badanie będzie realizowane na łącznej próbie N=1000 respondentów. Próba respondentów w Badaniu będzie próbą losowo-kwotową, uwzględniającą rzeczywistą populację Polaków w wieku 18-65 lat.
- Wyboru ulubionych marek Polaków dokonają wyłącznie konsumenci, którzy podejmują decyzje lub istotnie współdecydują o zakupach do swojego gospodarstwa domowego, zwracają uwagę na marki produktów FMCG oraz używają produktów z kategorii objętych Badaniem.
- W trakcie Badania każdorazowo na ekranie będą ukazywać się respondentom logotypy marek przypisanych do danej kategorii. Aby uniknąć efektu pierwszeństwa, w trakcie Badania marki w ramach kategorii będą rotowane.
- W każdej kategorii produktów respondenci wskazują ulubioną markę oraz markę wybieraną alternatywnie.
- Respondenci mogą wskazać markę inną niż zakwalifikowana do Badania poprzez podanie jej nazwy w specjalnie przeznaczonym do tego polu.
- Respondent może w każdej kategorii wybrać odpowiedź: „Nie mam ulubionej marki”.
- Przyznane oceny posłużą do dokonania analiz, na podstawie których powstanie ranking marek w ramach każdej kategorii produktów.
- Po zamknięciu ankiety instytut GfK Polonia dokonuje analizy zebranych danych oraz sporządza i przekazuje Organizatorowi raport przedstawiający ostateczny rezultat Badania.
IV. WARUNKI UCZESTNICTWA W BADANIU
- W Badaniu mogą uczestniczyć przedsiębiorstwa (zwane dalej Uczestnikami), które spełniają łącznie następujące wymogi:
- działają na terenie Polski;
- są dystrybutorami, importerami lub producentami artykułów FMCG;
- są właścicielami marek ogólnopolskich, które funkcjonują na rynku polskim min. 1 rok;
- prześlą logo marki (w formacie eps lub png min. 500 kb) w terminie do 8 lutego 2019 r. na adres e-mail: zgloszenia@ulubionamarka.pl
- Organizator zastrzega sobie prawo do pełnej decyzji o wyborze marek i kategorii FMCG biorących udział w Badaniu.
- Z udziału w Badaniu wyłączone zostają:
- marki regionalne;
- produkty będące marką własną sieci handlowej lub dystrybutora;
- marki dedykowane sektorowi HoReCa.
- Udział w Badaniu jest nieodpłatny.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za dostarczenie zgłoszenia niekompletnego lub po terminie wskazanym w korespondencji skierowanej do firm wytypowanych do Badania.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zgłoszenia, które nie zostały zakwalifikowane do Badania z przyczyn od niego niezależnych.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za podanie nieprawdziwych danych lub danych osoby trzeciej przez Uczestników Badania. Podanie nieprawdziwych danych skutkuje dyskwalifikacją i odebraniem prawa do nagrody.
- Lista proponowanych kategorii stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
- Organizator zastrzega sobie prawo do niezbadania kategorii, w której zostanie zgłoszona niewystarczająca liczba marek.
- W każdej kategorii zakwalifikowanej do Badania ostatecznie musi wystąpić nie mniej niż 5 (słownie: pięć) marek.
- Organizator zastrzega sobie prawo do ustalenia liczby zgłoszeń w danej kategorii, liczby kategorii lub nazwy kategorii oraz do ostatecznego przypisania marek do danej kategorii.
- Uczestnik ma prawo zgłoszenia do Badania nieograniczonej liczby marek z zastrzeżeniem wymienionym w pkt. 15 i 17.
- Organizator nie dopuszcza możliwości wystąpienia dwóch tych samych marek w ramach jednej kategorii.
- Organizator zastrzega sobie prawo do włączenia do Badania marek bez wiedzy i zgody producenta/dystrybutora/importera będącego ich właścicielem.
- Organizator zastrzega sobie prawo do podjęcia decyzji o przyjęciu lub odrzuceniu zgłoszenia bez podania przyczyny.
- W przypadku uzyskania przez dwie marki w danej kategorii jednakowej liczby głosów, zostaną one sklasyfikowane ex aequo.
- W przypadku naruszenia zasad wymienionych w Regulaminie, Organizator ma prawo wykluczyć Uczestnika z Badania.
- Udział w Badaniu jest jednoznaczny z akceptacją niniejszego Regulaminu.
V. PRAWO DO WYKORZYSTYWANIA ZNAKU SŁOWNO-GRAFICZNEGO
- Organizator przekaże laureatom Badania prawo do korzystania odpowiednio ze znaku słowno-graficznego i tytułu „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019– NUMER 1” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019– NUMER 1” albo „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019 – WYRÓŻNIENIE” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019” – WYRÓŻNIENIE” wyłącznie na zasadzie odpłatnej licencji.
- Organizator nie wyraża zgody na używanie znaków słowno-graficznych i tytułów: „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019– NUMER 1” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019– NUMER 1”, „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019 – WYRÓŻNIENIE” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019” – WYRÓŻNIENIE bez wykupienia stosownej licencji (zwłaszcza do emitowania komunikatów prasowych zawierających informację o zdobytej nagrodzie).
- Znaki słowno-graficzne i tytuły „ULUBIONA MARKA POLEK 2019– NUMER 1” oraz „ULUBIONA MARKA POLEK 2019– WYRÓŻNIENIE” dotyczą kategorii produktów kosmetycznych dedykowanych kobietom.
- Licencja dotyczy dwóch pierwszych miejsc, które Uczestnicy uzyskają na podstawie największej liczby wskazań respondentów w każdej z badanych kategorii:
- Zdobywcy 1. miejsca przysługuje prawo do wykupienia licencji/pakietu licencyjnego na posługiwanie się logo i tytułem: „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019 – NUMER 1” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019 – NUMER 1”
- Zdobywcy 2. miejsca przysługuje prawo do wykupienia licencji/pakietu licencyjnego na posługiwanie się logo i tytułem: „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019 – WYRÓŻNIENIE” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019 – WYRÓŻNIENIE”
- Przekazanie prawa nastąpi w formie podpisania dokumentu LICENCJI, które nastąpi po wpłacie opłaty licencyjnej na konto Organizatora.
- Zasady wykupienia licencji zostaną przedstawione wyłącznie laureatom (zdobywcom 1. i 2. miejsca w każdej z badanych kategorii).
- Wykupienie licencji uprawnia laureata do bezterminowego wykorzystywania logo i tytułu odpowiednio do zdobytej nagrody.
- Prawo do wykorzystywania znaku słowno-graficznego i tytułu odpowiednio: „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019 – NUMER 1” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019 – NUMER 1” oraz „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019 – WYRÓŻNIENIE” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019 – WYRÓŻNIENIE” nie może być przenoszone na rzecz osób trzecich.
- Prawo do wykorzystywania znaku słowno-graficznego i tytułu odpowiednio: „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019 – NUMER 1” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019 – NUMER 1” oraz „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019 – WYRÓŻNIENIE” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019 – WYRÓŻNIENIE” nie może być przenoszone na rzecz marek nie biorących udziału w Badaniu oraz marek, które wzięły udział w Badaniu, ale nie zostały jego laureatami.
- Szczegółowe informacje na temat praw i ograniczeń wykorzystywania znaku słowno-graficznego i tytułu „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019 – NUMER 1” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019 – NUMER 1” oraz „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019 – WYRÓŻNIENIE/„ULUBIONA MARKA POLEK 2019 – WYRÓŻNIENIE” zawiera odrębny Regulamin stosowania znaku.
- Uczestnicy Badania nie otrzymują prawa do wykorzystywania słowno-graficznego logo i nazwy ogólnej Badania: „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019” za wyjątkiem sytuacji opisanej w pkt. 12.
- Organizator dopuszcza wykorzystanie tytułu „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019” jedynie na potrzeby komunikatu prasowego, wyłącznie w następującej formie: „Marka xxx została wyróżniona w Badaniu „Ulubiona Marka Polaków/Polek 2019””.
- Jakiekolwiek słowno-graficzne wykorzystanie logo lub tytułu zdobytego wyróżnienia bez wykupienia licencji skutkuje obowiązkiem uiszczenia na rzecz Organizatora kary pieniężnej w wysokości 60 000 zł (za każdy przypadek naruszenia).
VI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin Badania znajduje się na stronie internetowej Badania www.ulubionamarka.pl
- W sprawach interpretacji zapisów i wymagań regulaminowych decyzje podejmuje Organizator.
- Wszelkie pytania i uwagi dotyczące Badania można kierować na adres e-mail: zgloszenia@ulubionamarka.pl
- Naruszenie ustaleń Regulaminu Badania przez Uczestnika będzie oznaczać wykluczenie go z Badania.
- Wszelkie spory dotyczące przebiegu Badania oraz innych kwestii z nim związanych, w tym w szczególności dotyczące wykorzystania znaków i tytułów „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019 – NUMER 1” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019 – NUMER 1” oraz „ULUBIONA MARKA POLAKÓW 2019 – WYRÓŻNIENIE” / „ULUBIONA MARKA POLEK 2019 – WYRÓŻNIENIE”, rozstrzygane będą przez Sąd właściwy dla siedziby Organizatora.
Warszawa, 22 stycznia 2019 r.
REGULAMIN BADANIA Ulubiona Marka Polaków 2019 / Ulubiona Marka Polek 2019